• Gözcü
    Göz Egzersiz Sistemi

  • Gözcü ile
    Öğrenen Gözler

GÖZCÜ
Nedir ?

Sistem iki kısımdan oluşmaktadır; Gözcü Bilgi Bölümü ve Gözcü Egzersiz Bölümü.
Göz işlevleri ve az görme problemleri hakkında kullanıcıları bilgilendirmeyi, öğrenilen bilgiler doğrultusunda kullanıcıların farkındalıklarını artırmayı hedefleyen bir sistemdir.
az görenler için geliştirilen, ileri teknoloji destekli bir göz egzersizleri sistemidir. Sistem, göz hareketlerini takip teknolojisi kullanarak, oyun tabanlı bir çevrim içi ortam uygulaması olarak geliştirilmiştir.

Göz egzersizleri, insan-bilgisayar etkileşimi ve oyunlaştırma prensiplerinden yararlanılarak alan uzmanları eşliğinde hikayeleştirilmiş alıştırmalardan oluşmaktadır. Gözcü projesi sayesinde ihtiyaç duyan kişiler;

  • yer ve zaman gözetmeksizin göz egzersizi yapabilirler.
  • Bu egzersizleri yaparken oyunlar sayesinde eğlenebilirler.

Özellikle 3-9 yaş arasındaki bireylerin görme yetisini geliştirmek için yaptığı egzersizlerde, egzersizi gözlemleyen sorumlu kişi göz hareketlerini takip etmek ve verileri not almak konusunda zorluk çekmektedir.

Ayrıca alıştırmaların gün içerisinde birden fazla tekrar etmesi gerektiği durumlarda, alıştırmayı takip edecek kişi her zaman bireyin yanında bulunamamaktadır. Gözcü egzersiz sistemi sayesinde bireyler göz egzersizlerini kendi başlarına yapabilmektedirler. Egzersizler esnasında kullanıcının tüm göz hareketleri ve uygulamayi kullanırken ki başarı seviyesi kayıt altına alınmaktadır.Bu sonuçlar doğrultusunda kullanıcıların göz problemleri ile ilgili gelişmeler rahatlikla takip edilebilmektedir. Egzersizler sonunda elde edilen veriler özgün geliştirilmiş filtreleme algoritmaları ile analiz edilerek objektif bir raporlama sunulmaktadır. Böylelikle,

  • sonuçlar terapistler veya doktorlar tarafından kolay bir şekilde takip edilebilir.
  • bu sonuçlar mesafe gözetmeksizin kullanıcı veya uzmanlar tarafından erişilebilir.

Nasıl çalışır?

Oyun
Kullanıcı egzersiz panelinde bulunan birbirinden güzel oyunları oynayarak göz egzersizini yapar.
Veri Analizi
Kullanıcı oyun oynadığı sırada eye tracking cihazı yardımı ile göz verileri alınır ve analiz edilir.
Analiz Sonuçları
Analiz edilen veriler kullanıcının doktoru veya kendisi ile paylaşılarak göz gelişim takibi sağlanır.

Sabitleme

Nesnelere bakarak sabitleme işlemi üzerine geliştirilen oyunlar.

Sıçrama

Nesne odaklanması üzerine geliştirilen oyunlar

Merkezi Ve Çevresel Görme

Göz hareketleri üzerine geliştirilen oyunlar

Takip Etme

Dikey ve yatay göz hareketi üzerine geliştirilen oyunlar

Egzersiz sisteminde neler var?

Detaylı Bilgi

Görsel Ayırım

Görme ve fark bulma üzerine geliştirilen oyunlar.

Gözü sabitleme becerisi, diğer okülomotor (Göz küresini hareket ettirici) teknikler denenmeden önce bir tedavi programının başında ele alınmalıdır, çünkü gözün diğer beceriler üzerine inşa ettiği temel beceri budur. Ilk olarak bireyin tam olarak nerede sıkıntı çektiğini bulmakla başlamalısınız. Sabitleme en temel okülomotor becerisidir ve her birey gözü bu konuda sorun yaşamayabilir. Hatta, bazı bireyler daha karmaşık takip etme becerilerinde sorun yaşarken sabitlemede sorun yaşamayabilir. Bu yüzden, bireyin önce seviyesi belirlenmeli, kolay yapabildiği seviyeler atlanmalı ve önündeki görevi tamamlaması için daha fazla çaba göstermesi gereken seviyelerden başlanmalıdır. Eğer birey etkinliklerden tatmin olmuyor ve hayal kırıklığı, kıpır kıpır, kısa konuşma, konuşmayı bırakma, katı vücut duruşu gibi bazı ilgisiz hareketlerde bulunuyorsa tüm etkinlikleri tamamlamadan diğer etkinliklere geçmesine izin vermeyiniz.

Bireyin sabitleme becerisini değerlendirmek için kalem ucu gibi bir hedef belirleyip bireyin bulunduğu noktadan 40 cm uzakta tutup onun hedefe odaklanmasını söyleyin. Daha sonra dikkati başka yöne dağılmadan nesneye sabitlenmesini gözlemleyin. Birey bu aktiviteyi 20-30 saniye başarıyla uygularsa, ona basit sorular sorarak odaklanmanın devam etme sürecini inceleyin. Bireyin sizin sorularınızı cevaplamaya çalışırken hedefe odaklanmasının yanında hareketlerini de inceleyin. Gergin ve rahatsız duruşlu, endişeli, aşırı vücut hareketi gösteren ya da cesaretlendirilmesi gereken çocuklar genellikle görevi tamamlamak için fazladan çaba harcamalıdır.

Sıçrama gözün bir hedeften diğerine hızla ve doğru bir şekilde kayma becerisidir. Bu, okuma sırasında kullandığımız göz hareketlerini de içeren en önemli becerilerden biridir. Bu göz hareketi sırasında, gözler, sağa sola düz bir çizgi halinde başka yönlere sapmadan hareket edebilmelidir. Ayrıca, birey okumayı bitirdiği satırdan diğer satıra geçerken zorluk çekmemeli ve kaldığı yerden devam edebilmelidir. Eğer birey bu konuda zorluk çekiyorsa bu durumda okuduğu yeri takip etmede zorluk çekmesine neden olacak ve bu da okuduğunu anlamasını zorlaştıracaktır.

Eğer birey başını sabit tutmakta zorlanıyorsa, bu durumda başının üstüne küçük bir nesne koyup onu sabit tutmasını isteyebilirsiniz.

Takip etme, gözlerimizin hareketli bir hedefi sorunsuz bir şekilde takip edebilme becerisidir. Bu beceri, hareketli bir topu yakalama, vurma veya tekmeleme gibi etkinliklikleri içerin sporlarda önemli bir rol oynamaktadır. bireyin takip etme becerisini ölçmek için karşısına 40 cm uzaklıkta bir hedef tutun ve hedefi sola, sağa, yukarıya, aşağıya, ileri, geri ve daha sonra dairesel hareketlerle hareket ettirin. İlk olarak küçük hareketlerle başlayın ve gittikçe hareketleri büyütün. Bu sırada bireyin tepkilerini izleyin. ‘Bakışları belli bir yerde duruyor mu yoksa izlerken başını hareket yönüne çeviriyor mu?’ gibi soruları cevaplamaya calışın. ‘Birey hedefi takip etmeye çalışırken gergin mi, rahatsız bir duruş mu sergiliyor, titrek mi, yoksa cesaretlendirilmeli mi?’ gibi sorularıda göz önünde bulundurarak birey gözlemlenmelidir. Eğer birey bu yapılan etkinlikte sorun yaşıyorsa, uygulama sayfasında bulunan etkinlikleri birey üzerinde uygulayabilirsiniz.

Sıçramalı göz hareketleri, gözlerimizin hedefleri değiştikçe gözde yaptığı sıçramalardır. Sıçramalı göz hareketleri, mükemmel birliktelik içinde çalışması gereken iki önemli sistem tarafından kontrol edilir. Merkezi görme sistemi, hedefi tespit edip net bir görüntü elde edilmesini sağlarken çevresel görme, hedefi bulup gözlerimizi bir sonraki adımda nereye hareket ettirmemiz gerektiğini söyler. Okuma yaparken bu entegrasyon, bulunduğumuz yeri kaybetmeden okuduğumuz çizgi boyunca gözlerimizin hızlı ve etkili bir şekilde hareket etmesini sağlar.

Görsel Ayırım, benzer nesneler arasındaki farkları görmemizi sağlar. Görsel ayrımı iyi olan birey, nesneler arasındaki ayrımı kolaylıkla yapabilir. Örneğin, kitapta bir bölümü okurken karşımıza satır ve katır gibi benzer kelimeler çıktığında, kelimelerin aslında farklı olduklarını algılayabiliriz. Fark bulma oyunları, bireyin görsel ayrımcılık becerisini ölçmemizi sağlayan bir yöntemdir. Bu konu ile ilgili uygulama sayfasında bulunan etkinlikleri birey üzerinde uygulayabilirsiniz. Görsel ayırım uygulamasında sizden iki resim arasındaki farkları bulmanı istiyoruz. Dikey olarak ikiye bölünmüş ekranın bir tarafında tamamlanmış, diğer tarafında ise eksikleri olan resmi göreceksiniz. Her seviyede tamamlanmış ve eksikleri olan resimlerin yerleri değişmektedir (sol, sağ). Başlamadan önce parametre seçimi yapman gerekiyor. Her üç seviye için de parametre seçim ekranı iki temel başlıktan oluşuyor:

Hemen Hesap Oluştur!

Hemen ücretsiz bir hesap oluşturarak göz egzersizlerine başla.

Bize Ulaşın

Kuluçka Binası (Prefabrik Bina 1) Üniversiteler Mahallesi, İhsan Doğramacı Bulvarı No:13
ÇANKAYA/ANKARA

Yeniliklerden Haberdar Olun

Yeniliklerden haberdar olmak için sizde bültene kayıt olun.

Mesaj Gönder

Lütfen aşağıdaki formu eksiksiz bir şekilde doldurunuz Ekibimiz sizinle en kısa sürede iletişime geçecektir.